Az első kunyhót 1901-ben a Német-Ausztriai Hegymászó Egyesület Kárpátaljai szekciója építette és nyitotta meg. Az első világháborút követően átvette a
Szlovén Hegymászó Szövetség, amely kijavította és kibővítette, és 1922. július 30-án nyitotta meg.

A kunyhó vörösfenyők között található egy kis dombon, közvetlenül a Vršič-hágó alatt. Az étkezőben központi fűtés és kerámia falazott kemence biztosítja a kellemes elhelyezést. Elektromos áram, kényelmes WC-k és zuhanyzók a fürdőszobában egész évben biztosítottak, lehetővé téve a hegymászók és csoportok kellemes tartózkodását. A hütte jó információs pont a téli hó állapotáról is. Különleges látványosság, az “Ajdovska deklica” (Óriásleány) sziklafal a Prisank északi falában, a kunyhó helyéről látható a legjobban.

Megközelítés

autóval Kranjska Gorától a Vršič-hágóig (10 km), gyalogosan a közúton és a rövidebb utakon (3 óra)
autóval a Trenta völgyből (10km), gyalogosan a közúton és a rövidebb utakon (3h)
a nyári szezonban mindkét oldalról lehet buszt használni. A buszpályaudvar 2 percre van a kunyhótól.

Erjavčeva koča na Vršiču

Szerencsések vagyunk, hogy 1901 óta a Vršič hágón lévő Erjavčeva kunyhó gondozói vagyunk a Triglav Nemzeti Park érintetlen természetének természeti szépségeinél. Ma a házat az ellenőrzött turizmus, a sporttevékenységek, valamint a természet és a természeti szépség szerelmeseinek szánják.

A kunyhó látogatói élvezhetik az egyedülálló helyszín leírhatatlan szépségét, a könnyű kényelmet a 10 különböző szoba egyikében, vagy élvezhetik a közös hálószobákban való tartózkodás élményét. Különösen nagyra értékeljük, hogy a közvetlen környezetünkben lévő folyóvízgyűjtőből származó vízzel zuhanyozunk, óvatosan és takarékosan bánunk vele, és még mindig szívesen isszuk.

Idegenvezetőink többnapos kirándulásokkal készültek a leglelkesebb utazók számára. Szeretnének teljesen kiélvezni és megtapasztalni egy nyaralást a legnagyobb pompájában, és felejthetetlen emlékekkel térni haza. A kalandcsomagok különböző, csak a helyiek által ismert helyszínekre irányuló kirándulásokat tartalmaznak, és nem utolsósorban számszerűen korlátozottak és ellenőrzöttek.

Konyhánkban a hagyományos és a helyi ételek összefonódnak, amelyekhez egy csipetnyi frissességet és egy modern vonalat adunk. Ugyanakkor gondosan válogatunk a vegetáriánusok és vegánok számára is. Házi pestónk és az egyedülálló “Erjavčeva koča” torta mellett a gondosan válogatott menüt a szezonális alapanyagválasztékhoz igazítjuk.
Nevezetesen, főzünk ételt, amit mi is naponta elfogyasztunk, és hozzá egy pohár házi bort, amit a hütte csapata is kiválasztott magának szlovéniai útja során több kiváló helyi szolgáltatótól.

Ez a mi életmódunk, és ezt minden vendég megismerheti és megízlelheti. Rendkívüli kiváltság számunkra, hogy a Triglav Nemzeti Parkban élhetünk a természet ölelésében, és hogy a világ minden tájáról érkező emberekkel találkozhatunk, akik egyszer ellátogatnak hozzánk, majd mindig visszatérnek.

Társaságunkban szívesen látjuk Önt!

Erjavčeva's mountain hut @ Vršič pass reservation

_______
Aki után a kunyhó a nevét kapta

Fran Erjavec

Nevét Fran Erjavec (1834-1887) természettudósról és íróról kapta.

Ni vse zlato kar se sveti - Fran Erjavec
About Erjavčeva's mountain hut @ Vršič pass

_______
A közelmúlt története

A kunyhótól egy népszerű kirándulóhelyre

A második világháború után a házat a jesenicei hegymászók vették át, akik felújították és 1946. szeptember 15-én megnyitották. 1949-ben Kranjska Gorából áramot kaptunk, 1951-ben pedig telefont. A régi, lepusztult faházat lebontottuk, és egy új, modernebb előőrsre cseréltük. 1993. augusztus 1-jén avatták fel.